KLIM-OP

• woensdag 14 juni 2017

Mededeling van de directie

Beste ouders,

Zoals u onlangs in een schrijven van het gemeentebestuur werd gemeld, zal ik vanaf 1 september aanstaande mijn functie als directrice verder uitoefenen in KLIM-OP Grobbendonk.
Ik nam deze beslissing omdat ik hierdoor de kans krijg dichter bij mijn woonplaats te werken. Tevens keer ik terug naar de school waar ik mijn loopbaan startte, 22 jaar lesgaf in de derde graad en pedagogisch beleidsondersteuner was.  Sta mij toe te benadrukken dat dit geen gemakkelijke beslissing was. De voorbije 16 jaar was KLIM-OP Bouwel een prioriteit in mijn leven. De pedagogische en sociale uitdagingen waren een beleving en een leerproces. Beide leverden mij in deze leidinggevende functie een rijkdom aan ervaring op. Maar het zijn vooral de mooie momenten die ik met de kinderen en het personeel van onze school deelde, die ik het meest zal koesteren. De kinderen werden ondersteund door een groep personeelsleden die ik in deze brief figuurlijk in de bloemetjes wil zetten. Niet alleen voor hun inzet voor onze kinderen, maar ook  voor de samenwerking. Kinderen, personeelsleden, ouders, leden van de ouderraad en iedereen die de voorbije 16 jaar betrokken was bij het reilen en zeilen binnen KLIM-OP Bouwel dank ik dan ook van harte !
Mijn overstap naar KLIM-OP Grobbendonk betekent niet dat ik de school definitief de rug toekeer. Integendeel, het is mijn betrachting de samenwerking tussen beide scholen nog intensiever te maken. We kunnen alleen maar leren van elkaar door onze kennis en ervaringen te delen.  In deze optiek hoop ik op een goede samenwerking met mijn toekomstige collega-directeur en wens hem of haar veel succes!

Met vriendelijke groeten,

Van Doren Liliane
Directrice KLIM-OP Bouwel

Om onze school ook tijdens de vakantie in de kijker te zetten, maakten we een leuke affiche. De leerlingen die deze affiche thuis goed zichtbaar aan het raam hangen, maken kans om een smartphone (gesponsord door ZEB COMPUTING Bouwel) te winnen.

Duurzaam terug naar school

Het nieuwe schooljaar nadert met rasse schreden. Ook dan zal natuur- en milieueducatie weer hoog op de agenda staan in de meeste scholen. Kinderen worden steeds meer bewust gemaakt van de impact die hun handelingen hebben op ons leefmilieu. Toon daarom als ouders het goede voorbeeld en begin met hen milieuvriendelijk schoolmateriaal voor te stellen. Bij papier- en houtproducten kan dit bijvoorbeeld door
te letten op het PEFC-label. Zo zorg je niet enkel voor de toekomst van onze kinderen, maar ook voor die van onze bossen.

Schoolfeest in de kijker

meer foto's

Carnaval is ook leuk voor juffen en meesters

Maart wordt boekenmaand

Verhalen, poëzie... nodigen ons uit om te lezen. In onze school wordt hier in de maand maart extra aandacht aan gegeven onder de noemer boekenmaand. Wat mooi, ontroerend of beklijvend is geschreven, wordt door het hart gelezen en blijft bij. KLIM-OP Bouwel is dan ook trots op Ward Wouters, die momenteel in de zesde klas zit. Hij won vorig jaar de eerste prijs van de cultuurwedstrijd van de cultuurraad met zijn gedicht 'Mijn Tuin'

’s Avonds in mijn bedje.
Droom ik van mijn tuin.
Waar al mijn groenten groeien,
tomaatjes en ajuin.
Ik moet ze water geven en de
zon doet al de rest.
Hmmm, wat zal de soep goed smaken.
De grond in Bouwel is het best.

Ward Wouters

Actie fluovest groot succes

We wensen onze leerlingen van harte proficiat voor hun inzet om dagelijks met een fluovest naar de school te komen. Bijna al onze kinderen dragen voor hun veiligheid een fluovest. Bravo !!

meer foto's

Volg onze avonturen op sneeuwklassen

Klik hier

Juf Suzanne gaat met pensioen

Juf Suzanne werd op het einde van vorig trimester door
de leerlingen van onze school uitbundig gevierd. Zij ging immers met pensioen. Het personeel van KLIM-OP en de leerlingen
wensen haar veel levensvreugde en geluk bij het aansnijden van
deze nieuwe episode in haar leven. Juf Suzanne trekt nog wel mee op sneeuwklassen.
(klik hier voor meer sfeerbeelden)

KLIM-OP krijgt trofee

Schepen van onderwijs, Greet Van de Peer, overhandigde aan onze leerlingen die deelnamen aan de scholenveldloop een mooie trofee.

Sinterklaas bezoekt KLIM-OP

Vierde klas ontmoet koningin Paola

Ex-directeur Jos Dens overleden

Met droefheid melden wij het overlijden van
onze ex-directeur Jos Dens op 14 november 2016.
De uitvaartdienst vindt plaats in de parochiekerk Onze-Lieve-Vrouw
in Bouwel op zaterdag 19 november 2016 om 11 uur, gevolgd door
de begraving van de asurne op begraafplaats 't Hoog.

Het personeel van KLIM-OP wenst de familie van Jos veel sterkte
en denkt met warmte terug aan de vele mooie momenten.

(boven) Directeur Jos Dens op zijn bureel.
(onder) Foto's van zijn afscheidsviering.

Leestraject in onze school

Wisten jullie dat:

* onze leerkrachten heel wat hebben bijgeleerd over de nieuwe visie van het leesonderwijs tijdens nascholingen en een pedagogische studiedag,
* wij met ons team hebben afgesproken om nog meer te lezen dan vroeger,
* wij zelfs al concrete plannen hebben om een echt 'leeslokaal' in te richten,
* wij heel wat nieuwe extra leesboeken hebben aangekocht,
* wij deelnemen aan de voorleesweek, de jeugdboekenweek en de gedichtendag.

Voetbaltornooi in Herenthout

bekijk meer foto's

Smullen tijdens spaghettidag

bekijk meer foto's

Dag van de jeugdbeweging

Iedereen winnaar tijdens scholenveldloop

meer foto's

Rode loper voor leerlingen eerste klas

Iedereen werd op 1 september met open armen ontvangen op onze school. Voor de leerlingen van de eerste klas werd de rode loper uitgerold. Ouders en leerlingen openden het schooljaar met enkele leuke dansjes.

(meer foto's)

Yin Ramaker wint smartphone

Yin Ramaker uit de tweede klas won de wedstrijd die verbonden was aan het ophangen van een affiche van onze school. Hij kreeg van directrice Liliane Van Doren de smartphone (geschonken door ZEB Bouwel) overhandigd.

Promotiefilm KLIM-OP Bouwel